Wszystko o:

maka pszenna

Chleb pszenny z makiem

mięciutki, puszysty, pięknie wyrasta i wszystkim smakuje!: A dodatek maku w cie¶cie? jak dla nas - idealny! Jest po prostu pyszny!:     Składniki: 35 g maku 650 g m±ki pszennej 2 łyżeczki soli 50 g masła 1 łyżeczka cukru 7 g suchych drożdży 375 ml mleka 1 ¶rednie jajko   Do miski wsypujemy

Pszenny chleb z makiem

8221 Dzisiaj chleb z makiem ze strony Liski .   Składniki :   Zaczyn - 100 g m±ki pszennej - 65 g wody - 1 8 łyżeczki drożdży instant Wymieszać, przykryć i odstawić na 12-16 godzin w temperaturze pokojowej. Ciasto wła¶ciwe - 350 g m±ki pszennej - 150 g wody - 1 łyżeczka drożdży suszonych

Chleb pszenny z makiem

Ostatnio zago¶ciły u mnie chleby z makiem.  I łapię się na tym, że każdy kolejny jest lepszy od poprzedniego. Dzisiejszy pochodzi ze strony Liski i bardzo mi smakował. Nie mogłam oczywi¶cie wytrzymać, aż wystygnie i trochę mi się ¶rodek poszarpał ale tak bosko pachniał, że musiałam go spróbować

Chleb pszenny z makiem z maszyny

instrukcja na blogu Moje Wypieki . Smacznego : Składniki na 1 bochenek: 375 ml mleka o temp. pokojowej 1 ¶rednie jajko rozm±cone 50 g roztopionego masła lub o temperaturze pokojowej 40 g maku 650 g m±ki pszennej chlebowej przesianej przez sitko 2 łyżeczki soli 1 łyżeczka cukru 7 g suchych

Chleb pszenny z orzechami włoskimi i makiem

    Dzisiaj przepis na pszenny chlebek, z makiem i orzechami i my¶lę, że ¶wietnie odnajdzie się na stołach w zbliżaj±ce się ¶więta. Jest bardzo prosty w przygotowaniu 8211 podałam metodę tradycyjn± i maszynow± jego wykonania.   Składniki: 450 g m±ki pszennej chlebowej typ 750 50g

Flash loaf- szybki chleb pszenny z dodatkiem maki razowej

pszennej chlebowej 125 g m±ki pszennej razowej lub żytniej jasnej lub razowej 2 łyżeczki soli 25 g masła, w temperaturze pokojowej 250 ml ciepłej wody 30 - 38 ordm C 175 g surowych ziemniaków, umytych i nieobranych startych na tarce na papkę, jak na placki 2 łyżki octu balsamicznego lub

Pszenny mleczny chleb z makiem

szczególnie w Kanadzie, gdzie chleb kupowany w sklepie jest niejadalny . Poza tym zawsze można wyrobić ciasto w maszynie, a upiec chleb w piekarniku. Mój pierwszy chleb z maszyny upiekłam według przepisu ze strony Pracownia Wypieków . Składniki : - 240 g mleka - 460 g m±ki pszennej najlepiej typ 650

Smaczna wymianka ksiazkowa u sabinki i przepis na pszenny chleb z makiem

o pieczeniu chleba. Wyglada tak: Chleb z makiem:   Chleb z makiem: na 1 bochenek 450 g maki pszennej 20 g swiezych drozdzy wzielam 2 lyzeczki suszonych 220 ml letniej wody 4 lyzki masla 2 lyzki masla 1 lyzeczka soli 1 lyzeczka cukru 1 zoltko zrezygnowalam nieco mleka Wsyzstkie

Chleb pszenny z makiem

autor:dorotus76 zrodlo: www.mojewypieki.blox.pl Składniki na 1 bochenek:     40 g maku     650 g m±ki pszennej chlebowej     2 łyżeczki soli     50 g masła, o temperaturze pokojowej lub roztopionego     1 łyżeczka cukru     7 g suchych drożdży lub 15 g ¶wieżych drożdży     375 ml mleka, o temp

Chleb pszenny z makiem II

przepis z ksiazki z instrukcja do automatu, troche zmodyfikowany. chleb 750 g woda 250 ml oil 1 1 2 lyzeczki oleju dalam 4 lyzki masla sol 1 lyzeczka cukier 1 lyzeczka mleko w proszku  1 1 2 lyzki maka chlebowa 455 g drozdze suszone 1 lyzeczka dalam 1 2 paczuszki dodalam takze 1 rozklocone

maka pszenna

wyłożon± pergaminem. Wstawić do piekarnika i piec w temperaturze 180 stopni przez ok. 15 min. Bagietka III 2 łyżeczki suchych drożdży 300 ml.ciepłej wody 1 łyżeczka cukru 400 g.m±ki pszennej 50 g. maki kukurydzianej 1 łyżeczka soli jajko Wymieszać drożdże z cukrem i czę¶ci± wody-odstawić na 10 minut

Chleb pszenno-zytni z otrebami pszennymi i maslanka, chleb wiedenski.

dostarczali wlasnorecznie wykonane produkty. Chlebkow juz nie ma, a w kuchni rosnie kolejny- wymyslu mojego wlasnego, pewnie sie podziele pomyslem, jak juz upieke. A tym czasem przepisy na chleby na powyzszym zdjeciu. Chleb pszenno zytni z otrebami pszennymi i maslanka 400 g maki pszennej typ 405 50 g

Alzacki chleb ze slonecznikiem

foremkach, takie ladne male kromeczki podobaja mi sie bardziej : . Latwy w przygotowaniu i dlugo zachowujacy swiezosc. Przepis od Bajaderki! Polecam... Skladniki na dwa male bochenki: 1 3 4 szklanki cieplej wody 1 lyzeczka drozdzy instant 1 lyzka cukru 1 lyzeczka soli 2 szklanki maki pszennej 2

czy lubicie podróże kulinarne

: 15g ¶wieżych drożdży 1 łyżeczka cukru 1 łyżeczka m±ki pszennej 100ml mleka na ciasto: 500g m±ki pszennej 2 łyżki miękkiego masła 50 ml mleka 125ml wody przegotowanej, ostudzonej 4 łyżki miodu 3 łyżki maku szczypta soli 1 jajko + 1 łyżka mleka + odrobina maku do posypania wszystkie składniki powinny

Chleb litewski

braku melasy użyłam miodu i słodu - wyszło też wspaniale. Składniki porcja ciasta na 2 formy keksowe, ew. 1 foremkę kwadratow± ok. 20x20cm : 500g zaczynu* z maki żytniej chlebowej, 100g otr±b, 200g wrz±cej wody, 2 u mnie 1 łyżki kminku, 350g maki żytniej razowej z tego 25g do uprażenia , 150g

Chleb ze Schwarzwaldu z chrupiaca skorka Schwarzwälder Kruste

mocno przypieczona, chrupiaca skorka :   Oto i przepis w moim wolnym tlumaczeniu: 2 bochenki po ok. 700g karto_flana: ja pieklam z polowy skladnikow Zakwas przygotowany poprzedniego dnia 116 g maki zytniej 116 g wody 10 g zakwasu podstawowego Zaczyn: 388 g maki chlebowej pszennej 1 g

Weekendowa piekarnia 29 - bagietki na zakwasie ze skórk± pomarańczow±

W ramach kolejnej Weekendowej Piekarni, Margot zaproponowała, między innymi, bagietki z dodatkiem m±ki pszennej razowej, skórki pomarańczowej i maku. Okazało się, że z braku maku można zast±pić go z powodzeniem siemieniem lnianym. Podaję przepis za gospodyni±: Składniki: 400 g białej m±ki

Tort urodzinowy Ocean

do pieczenia * 2 łyżki oleju biszkopt z makiem * 3 jajek * 1 2 szklanki cukru * 1 2 szklanki m±ki pszennej * 2 łyżki maku * 1 łyżka m±ki ziemniaczanej * 1 2 łyżeczki proszku do pieczenia * 1 łyżka oleju krem budyniowy * 5 ż oacute łtek * 1 cukier waniliowy * 3 łyżki m±ki pszennej * 1 budyń

Chleb ze ¶wieżym koperkiem

,5 łyżeczki suszonych drożdży 149g maki pszennej chlebowej 29g maki pszennej chlebowej z pełnego przemiału  Ciasto wła¶ciwe: cały sponge 60g ¶wieżego koperku, posiekanego 227g zakwasu żytniego 1,5 łyżeczki soli 300g maki pszennej chlebowej 60g maki pszennej chlebowej z pełnego przemiału

Zaproszenie do weekendowej piekarni 110- moje propozycje

-zytni   Skladniki na 1 chleb o wadze ok. 1,5 kg: 600 g maki pszennej typ 550 400 g maki zytniej typ 997 - uzupelnienie: w Polsce bedzie to raczej typ 720. 2 lyzki soli 400 ml wrzatku 1 paczka suszonych drozdzy 1 lyzeczka cukru 100ml letniej wody 300 g zakwasu zytniego o temperaturze pokojowej 2 lyzeczki

Drożdże rosna jak szalone...

tej pani czegos brakuje? Focaccia barese, czyli focaccia rodem z Bari Ciasto takie, jak do pizzy z semoliny, choc moze byc np. z gotowanymi ziemniakami przy okazji postaram sie zrobic . 250 g semoliny maki z twardej pszenicy 250 g maki pszennej chlebowej 650-750 15 g swiezych

Zakwas chlebowy

juz potrzebne drożdże. - 1 dzień - rozmieszać 50 g maki pszennej razowej z 150 ml letniej wody, tak, aby uzyskać mieszaninę o konsystencji ciasta nale¶nikowego. Pozostawić w cieple ok. 25st 8211 30st C przykryte ¶ciereczk± . - 2 dnia - daje się już zauważyć pierwsze oznaki fermentacji. Naturalne

Kulinarny piatek - obwarzanki, precle, bajgle i taralli pugliesi

  Kattinka33 Obwarzanki, obwarzanki Krakowskie, duże, plecione, obsypane makiem. Precle z grubymi ziarenkami soli. Bajgle żydowskie i nowojorskie. I te pieczone w domu, małe obwarzankowe pier¶cionki do nawlekania na sznurek 8230 Precel, bajgiel czy obwarzanek 8211 co za różnica? A jednak

Chlebek na zakwasie - trzy fazowy

trzystopniowy, cytuję: zakwaszanie ciasta metoda 3-stopniowa, czyli skrócona metoda profesjonalnych piekarzy. Ta metoda według mnie powinna być koniecznie stosowana do chlebów czysto żytnich na zakwasie. Tylko taki sposób zakwaszania maki daje pewno¶ć, ze chleb upieczony będzie miał smak i wygl±d, o jakim

Wigilie zamożne i ubogie

makiem i przybrać konfiturami. KISZONA KAPUSTA Z JABŁKAMI . 1 2 kg. kapusty, 1 8211 2 jabłka, oliwa, cukier i sól do smaku. Kapustę pokroić, obrane jabłka utrzeć na tarce lub bardzo cienko pokroić, zaprawić i wymieszać. PIERNIK PRĘDKI . 1 kg. m±ki pszennej, 1 szkl. miodu płynnego, 1 szkl. cukru, 4

Chleb razowy na maslance

Chlebek zdrowy i latwy w przygotowaniu. W oryginale zrobiony tylko z maki pszennej. U mnie pol na pol i zamiast ziaren slonecznika, dodalam platki owsiane gorskie. Smakuje naprawde super! Dlugo zachowuje swiezosc. Pasuje i do szynki i do dz emu. Nie za slony nie za slodki, taki w sam raz

maka pszenna

jajko 280g maki pszennej 1 łyżeczka soli   1.     Drożdże rozpu¶cić w połowie mleka, odczekać 5 minut. 2.    R esztę mleka rozmieszać z 30g masła, cukrem i jajkiem. M±kę wymieszać z sol±, dodać do niej rozpuszczone drożdże i resztę składników. Zagniatać aż powstanie gładkie, miękkie i elastyczne

Makowiec Wiejski

Jak tu zrobić ¦więta bez makowca , dla mnie się nie da, ja nie mam jakiego¶ ulubionego przepisu na Makowiec, gdyż uwielbiam wszystkie ciasta zawieraj±ce mak. Przepis na ten makowiec robię po raz pierwszy, a przepis znalazłam na tej stronie , choć go troszkę przerobiłam na swój sposób. Ciasto wyszło

Gnocchi z sosem pieczarkowym

Składniki SKLADNIKI NA GNOCCHI: 1 kg ziemniakow nie wodnistych 30 dkg maki pszennej 1 jajko sol, pieprz SKLADNIKI NA SOS: 25 dkg pieczarek 1 cebula 2 zabki czosnku 100 ml smietanki 1 lyzka masla 1 lyzka maki pszennej Szklanka bulionu moze nbsp byc z kostki Sol, pieprz Przygotowanie

GRILLOWANIE CZ 2.

. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200*c na złoto z obu stron. 65279 Doskonały dodatek do grilowanych mięs... KEJK : cebula w kostkę pokrojona żółta papryka pokrojona w kostkę pomidor-filet gar¶c pistacji 4 duże pieczarki 2 łyżki sosu sojowego olej orzechowy 100g maki pszennej 100g maki

Tabela Kaloryczna 100ml, 100g

suszone 295 bułka grahamka, 1 szt 50 g 106 bułka kajzerka, 1 szt 50 g 120 bułka ma¶lana, 1 szt 50 g 124 bułka pszenna, 1 szt 50 g 125 bułka tarta 363 buraki 46 buraki ćwikłowe 49 buraki zasmażane 90 C CCC cappuccino z mlekiem, 1 filiżanka 60 cebula 28 chałka 274 chałwa 531

PIEROGI RUSKIE BEZ SERA, ALE Z KASZˇ JAGLANˇ

To już druga wersja wegańskich pierogów ruskich u mnie. Pierwsza była z moczonym słonecznikiem, dla przypomnienia- klik , ta z kasz± jest równie smakowita i szybsza od poprzedniej, nie trzeba niczego moczyć : W roli omasty wyst±pił smażony seler z dodatkiem balsamico i mak. Córce pomysł

calzone

drozdzy 1 lyzeczka cukru 1 lyzeczka maki pszennej 100ml mleka na ciasto: 100 ml mleka 400 gram maki* 60 gram masla 3 lyzki oliwy 1 zoltko 1 plaska lyzeczka soli 1 lyzeczka cukru na farsz: 1 czerwona cebula kilkanascie czarnych lub zielonych oliwek 250 gram pieczarek kilkanascie plastrow szynki 2 zabki

PUSZYSTY CHLEB NA DWÓCH ZAKWASACH

one około 10 min. SKŁADNIKI: Składniki na zacz±tek pszenny: 40 g białej pszennej m±ki chlebowej 50 g wody 1 łyżka dojrzałego płynnego zakwasu pszennego Składniki na zacz±tek żytni: 40 g maki żytniej razowej 33 g wody 1 łyżeczka zakwasu żytniego W osobnych miskach wymieszać ze sob±

Chleb na dwóch zakwasach - WP 65

użyć 1 łyżkę do zacz±tku pszennego. Zacz±tek pszenny: -40 g białej pszennej m±ki chlebowej -50 g wody -1 łyżka dojrzałego płynnego zakwasu*   Zacz±tek żytni: -40 g maki żytniej razowej -33 g wody -1 łyżeczka zakwasu żytniego W osobnych miskach mieszamy ze sob± składniki zacz±tków. Zakrywamy szczelnie

Makowiec

. Wypiek powstał dzięki wsparciu, bliskiej przyjaciółki Gosi. Składniki na 2 szt.: Ciasto drożdżowe: 300 g maki pszennej 120 ml mleka 2 3 żółtka 1 jajko 30 g ¶wieżych drożdży 60 g cukru 10 g naturalnego cukru waniliowego 100 g sklarowanego masła można użyć rozpuszczonej i ostudzonej

Pyszne buleczki drozdzowe

  Te pyszne buleczki czesto przygotowuje mojej rodzince na sniadanie, zwykle pieke je wieczorem i do rana w kuchni unosi sie zapach drozdzowego ciasta. Robi sie je bardzo prosto, szybko, przeliczone sa na szklanki wiec nie trzeba niczego wazyc. Przepis ten jest podany na make pszenna, i pierwszy

Biszkopt z makiem

Składniki Biszkopt: 4 jaja 1 szklanka cukru 1 2 szklanki m±ki pszennej 1 2 szklanki maki ziemniaczanej 1 łyżeczka proszku do pieczenia płaska Masa makowa: około 2 szklanki maku kostka margaryny 3 jaja olejek migdałowy Przygotowanie Ubić pianę z białek, nbsp cukru, dodać żółtka, wymieszać

Chleb pszenny prosty

  Nastepny chleb w mojej kolekcji . Pyszny i z chrupiaca skorka, taka jaka lubie. Przepis wybralam z blogu Pracownia wypiekow , z moja zmiana: zamiast 400 g maki chlebowej jasnej, dalam 200g jasnej i 200 g maki pszennej razowej. Poza tym autorka bloga swoj chleb piekla w zeliwnym garnku a ja

SMAZONE BANANY

                                        skladniki ciasta: 1jajko 1 4 szklanki maki kukurydzianej 3 4 szklanki przesianej maki pszennej 1 3szklanki zimnej wody pozostale skladniki: 7 lyzek cukru 2 lyzki wody 5 bananow 1 l oleju do smazenia 2-3 lyzki sezamu WYKONANIE: * rozgrzac wysoka patelnie ,wlac

Apfel-Streuselkuchen - Ciasto z jablkami i kruszonka

dodac ciasto jest bardzo latwe i szybkie do zrobienia! Przepis z czasopisma Freizeitwoche . Do dziela : Skladniki: 40 g rodzynek 450 g maki pszennej 200 g masla 1 jajko 150 g cukru 1 lyzeczka proszku do pieczenia 1 lyzeczka cukru waniliowego 2 lyzki bulki tartej 2 kg

Owocowy wieniec drożdżowy

Składniki 1 5 szklanki maki pszennej 50g drozdzy 2 3 szklanki maki razowej można zamienic na pszenna 100ml mleka 2 3 szklanki cukru + ? szklanki cukru do owoców 1 jajo 3 lyzki oleju + 2 lyzki na posmarowanie ciasta lyzeczka cukru wanilinowego sok z cytryny 200g borówek lub

Nowozelandzki chleb z figami i migdałami

Gdy zobaczyłam ten chlebek u Kornika , to od razu się zauroczyłam i wiedziałam, że przy najbliższej okazji go upiekę. Bardzo lekko słodkie pieczywo, a jeszcze z dodatkami owoców, czy orzechów, ziaren, to już rozpusta : Najlepiej użyć do niego m±ki pszennej chlebowej. U mnie była to maka

Rogale Marcińskie

cierpliwo¶ci, a w Waszych cukierniach nie u¶wiadczycie rogala z białym makiem, to proponuję zakasać rękawy i zrobić je samemu. Przepis od Margarytki. Biały mak można zast±pić niebieskim, jednak nie uzyskamy wtedy smaku prawdziwego Marcińskiego rogala. Rogale Marcińskie z białym makiem Składniki na 24

Co jesc a czego nie grupa krwi 0 cd

aktywne lektyny niekorzystne dla organizmów tej grupy. WSKAZANE: pestki dyni, orzech włoski. OBOJĘTNE: Kasztany, orzeszki pinii, masło migdałowe, masło sezamowe, masło słonecznikowe, migdały, orzechy laskowe, pestki słonecznika, nasiona sezamu NIEWSKAZANE: mak, masło z orzechów ziemnych, orzechy

Chleb na dwóch zakwasach

. Za to przy drugiej szansie udał się jak najbardziej. Jeden z najlepszych chlebków jakie jadłam, warto było dać mu dwie szanse. Składniki na zacz±tek pszenny: 40 g białej pszennej m±ki chlebowej 50 g wody 1 łyżka dojrzałego płynnego zakwasu Składniki na zacz±tek żytni: 40 g maki żytniej

Chleb pszenny na zakwasie

niezwykle chrupi±c± skórk±, obficie posypany makiem Bardzo smaczny i łatwy. Polecam. cytuję za Konsti na zaczyn: 150 g zakwasu lepiej sprawdza się zakwas pszenny, więc ja swój żytni na pszenny przerobiłam 150 g m±ki pszennej wysokoglutenowej 150 g wody Wymieszać w misce wszystkie składniki

Chleb na dwóch zakwasach - WP 65

w cieplnym miejscu. np. na noc Ciasto wła¶ciwe: 380 g białej pszennej maki chlebowej 40 g maki pszennej razowej 260 g wody 1 2 łyżki soli ja daje 1 lekko czubat± łyżeczkę soli zacz±tek pszenny bez jednej łyżki zacz±tek żytni bez jednej łyżeczki Mieszamy wszystkie składniki za

Francuskie bagietki z sezamem

dosc duze bagietki: 1 szklanka cieplej wody 2 1 4 lyzeczki suchych drozdzy 1 lyzka cukru 1,5 lyzeczki soli 2 lyzki miekkiego masla lub margaryny 3 szklanki maki pszennej ziarna sezamu Ponadto: 1 jajko wymieszane z 1 lyzka wody i odrobina soli W malej miseczce wymieszac drodze z ciepla

Makowiec laury

pszennej 10 dag margaryny łyżeczka proszku Sposób przyrz±dzenia Ciasto żółte Cukier utrzeć z żółtkami i cukrem. Dodać m±kę, proszek i olejek. Wszystko wymieszać i wylać do natłuszczonej formy. Mak Mak sparzyć i zmielić . Jajka ubić z cukrem, dodać łyżkę stopionego masła, olejek rodzynki i

Chleb mlynarza

Dawno nie pieklam chleba... Przepis z bloga Kuchennymi drzwiami  Moze tym razem uda mi sie dolaczyc do kolejnego wspolnego pieczenia... Skladniki na 1 bochenek: Zaczyn wieczor wczesniej : 65 g maki pszennej chlebowej dalam typ 550 45 g wody 1 lyzka aktywnego zakwasu zytniego Wszystkie

Pieczemy domowy chleb

m±ki np. do m±ki razowej czy żytniej sprawia, że chleb jest mniej cięższy niż gdyby był wypieczony z użyciem samej m±ki razowej czy żytniej. Do tego przepisu wykorzystujemy 350 g maki pszennej i 350 g dowolnie wybranej przez nas m±ki chlebowej. Pewnie każdy z nas ma swój ulubiony rodzaj chleba, np

Mazurek makowo - orzechowy smazony

forum z pierwszego tloczenia. Powiem Wam, ze jest boski! Chyba polubilam mazurki : polecam go wszystkim, ktorzy kochaja mak i mielone orzechy... I zycze Wszystkim Wesolych Swiat Wielkanocnych ... Skladniki na ciasto kruche: 200 g maki pszennej 125 g masla 1 lyzka kwasnej smietany 2 zoltka 1

CIASTO MAKOWO-JABŁKOWE

Ciasto jest wspaniałe i bogate w smaki a krem podkre¶la jego szlachetno¶ć.Przepraszam za bł±d w dymku.          CIASTO Z MAKIEM: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 1 i1 2 SZKL.CUKRU 1 SZKL.MˇKI 1 SZKL.MAKU 6 BIAŁEK   BISZKOPT: ~~~~~~~~~~~~~~ 1 SZKL.CUKRU 1 2 SZKL.MˇKI ZIEMNIACZANEJ 1 2 SZKL.MˇKI PSZENNEJ 6

Cebularze

zapach... Pszenne ciasto wzbogacone dodatkiem tłuszczu oraz mleka jest wyj±tkowo smaczne i cenne odżywczo, a pokrajana w kostkę cebula, sól oraz mak dodatkowo podnosz± jego walory smakowe, zapachowe i estetyczne, odróżniaj±c cebularze od innych rodzajów pieczywa. W 2007 roku cebularz został wpisany na

Baranek drożdżowy

rozpuszczonego masła lub margaryny 250 ml mleka 12 g suchych drożdży lub 25 g ¶wieżych 65279 szczypta soli 100 g cukru 500 g m±ki pszennej użyłam m±ki chlebowej Nadzienie: 3 łyżki maku 5 łyżek cukru pudru 65279 Dodatkowo: jajko roztrzepane z 1 łyżk± mleka do posmarowania ciasta

Makowiec Siostry Anastazji

Anastazji   Składniki: Na ciasto: 30 dag m±ki pszennej tortowej 6 jajek 30 dag drobnego cukru 25 dag masła 6 łyżek ¶mietany kremówki 2 łyżki cukru waniliowego   Na masę: 35 dag maku 4 5 szklanki drobnego cukru 4 jajka olejek migdałowy 10 dag płatków migdałów 13 dag rodzynek 5 dag orzechów

Makowy kołacz na drożdżowym cie¶cie

, przygotowane ze swieżych, miejscowych produktów. Wszystko robione  na miejscu tego samego dnia. Żadnego odgrzewania, rozmrażania, to się czuło. Gotowały kobiety, a kobiety dobrymi kucharzami s±. I na deser, po sutym i zawsze smakowitym posiłku zamawiali¶my kołacze z serem llub z makiem. Okr±głe. Nazwa kołacz

Sernik z makiem

m±ki pszennej 1 łyżeczka proszku do pieczenia 2-3 krople olejku migdałowego bakalie   posiekane orzechy,rodzynki Masło utrzeć na puszyst± masę z cukrem pudrem,następnie dodajemy po 1 żółtku i ci±gle ucieramy.Gdy wszystko jest już dobrze utarte dodajemy po  troszkę zmielonego maku i dobrze ucieramy

retro... cz. 2

potraktowałam informację o pierogach z makiem, zaprezentowanych na festiwalu pierogów w krakowie. dzisiejszej fotce towarzyszy makutra - egzotyczne naczynie do ucierania nie tylko maku. a nad głow± babci obok radia stoi kuchnia polska. pierogi z makiem m±ka pszenna, wrz±tek, puszka maku, ewentualnie miód i

Chleb razowy z ziarnami

, polecam go bardzo! Skladniki na 2 bochenki: 275 g maki pszennej razowej gruboziarnistej 400 g maki pszennej zwyklej lub chlebowej 1 lyzeczka soli 1 lyzeczka cukru 2 lyzeczki drozdzy instant 1 3 szklanki ziaren siemienia lnianego 1 3 szklanki ziaren sezamu 2 3 szklanki platkow owsianych razowych

MOJE CHLEBKI

lepkie ciasto które poł±czyłam z uprażonymi ziarnami. Przełożyłam ciasto do foremek o długo¶ci 26-30 cm wysmarowanych oliw± i wysypanych otrębami pszennymi, gdyż żytnich nie dostałam. Przykryłam foli± spożywcz± i odstawiłam do wyrastania na ok. 7 godzin. Chlebki mniej więcej podwoił swoj± objęto¶ć

Inne piekarnicze gadżety.

opowiadał, że bardzo pomogła mu Cepelia obejmuj±c piekarnię statusem twórcy ludowego. Cebularze.       Jak już wspominamy Lublin, to jest on kolebk± innego wypieku 8211 cebularza. Okr±głego pszennego placka, którego ¶rodek wypełnia pokrojona w kostkę cebula posypana makiem. 20 centymetrów aromatu

Chleb staropolski

staropolski Biga 3 g suszonych drozdzy instant dr Oetkera czyli 1 2 op lub 6 g swiezych 150 ml cieplej wody 150 g maki pszennej Wymieszac, przykryc sciereczka i odstawic w cieple miejsce, zeby podwoilo swoja objetosc. Zwykle zajmuje to 1 2 - 2 h. Mozna postawic na kaloryferze, wowczas proces ten nastapi b

Zaproszenie do Weekendowej Piekarni 48

drożdży instant 10g ¶wieżych 125ml letniego mleka 30g płynnego masła 15g płynnego masła do smarowania 1 łyżka cukru 1 jajko 280g maki pszennej 1 łyżeczka soli Drożdże rozpu¶cić w połowie mleka, odczekać 5 minut. Resztę mleka rozmieszać z 30g masła, cukrem i jajkiem. M±kę wymieszać z sol±

Chleb pszenny pelnoziarnisty

Przepis zmodyfikowany, oryginal pochodzi z blogu http: scrapingtheskillet.com Zaczn: 1 szklanka cieplej nie goracej wody pol lyzeczki suchych drozdzy 1 i 1 4 szklanki pszennej chlebowej typ 850 1 szklanka 250 ml 1 4 szklanki maki pszennej pelnoziarnistej typ 2000 Skladniki zaczynu

Bagietki na zakwasie z makiem i skórk± pomarańczow±

zakwasu - czy to pszennego czy żytniego, 150g maki pszennej białej i 150 g wody, wymieszać, nakryć i zostawić na noc w cieple 3 łyżki ziaren maku otarta skórka z 1 pomarańczy Wyrobić ciasto ręcznie około 15-20 minut , przed końcem wyrabiania dodać mak i otart± skórkę. Uformować kulę, przykryć i

Housewife

chemiczny czytajac co jem tak naprawde! Nie wiedzialam, ze tyle chemii jest w chlebie na tosty czy wedlinie i miesie - emulgatory, barwniki, konserwatory - bleeee... Paranoja w quot cywilizowanej quot Europie doszla juz do tego, ze na przyklad nie kupuje sie maki zytniej, pszennej czy innej ale make na

Bliny po rosyjsku

robione na drozdzach. Bliny sa jedzone z kawiarem u bogatych, ze smetana i wedzona ryba u mniej bogatych. Bliny sa daniem narodowym. Przygotowuje sie je nastepujaco: Maka pszenna - 125 gram Maka sarrasin gryczana - 125 gram Dwa jajka Drozdze - 10 gram Mleko - 0,4 litra Sol W misce wymieszac letnie mleko

Pani Walewska lub Pychotka

racje, bo ciasto jest naprawde super. Niesamowicie kruche, z pyszna masa kremowa i beza, a dodatek kwaskowatego dzemu przelamuje slodkosc calosci! Pycha! Przepis od Dorotki z Moich Wypiekow : Skladniki na kruche ciasto: 500 g maki pszennej 1,5 lyzeczki proszku do pieczenia pol szklanki cukru

Schwarzwälder Kirschtorte - Black Forrest Cake - Tort z Czarnego Lasu

. Wiecej na ten temat mozecie przeczytac na stronie www.kirschtorte.de , z ktorej tez zaczerpnelam troche historii. Skladniki na kruchy spod: 125 g maki pszennej szczypta proszku do pieczenia 50 g cukru 8 g cukru waniliowego 75 g masla okolo 2 lyzek lodowatej wody Wszystkie skladniki szybko

maka pszenna

, możesz upiec chleb z duż± ilo¶ci± zakwasu np. Tatterowiec: 400g zakwasu zytniego razowego plynnego* 150ml wody** 100g maki zytniej pszennej razowej 300g maki pszennej chlebowej zwyklej lub Manitoby 1 lyzka soli morskiej 1 lyzeczka demerary *jesli zakwas jest mlody, mozna dodac 1 lyzeczke suchych drozdzy

Olivenbrot und Oliven-Chutney - Chleb z oliwkami z sosem z oliwek

Brigitte, polecam bardzo ... Skladniki na 2 srednie chlebki: 8 g drozdzy instant 1 2 lyzeczki cukru 500 g maki pszennej 125 g zielonych oliwek bez pestek 125 g czarnych oliwek bez pestek 1 lyzka suchego tymianku 3 lyzki oliwy z oliwek extra virgin 375 g maki pszennej razowej 200 g surowych

Torta Margherita

przesiac razem z proszkiem do pieczenia ja uzylam 300 g maki pszennej i 100 g skrobi pszennej: mozna zastapic maka ziemniaczana Skladniki umiescic w wiaderku maszyny do pieczenia chleba w nastepujacej kolejnosci: - mleko z maslem - jajka z sola - cukier - maka z proszkiem - wanillina ja uzylam

Chleb razowy z miodem i lawenda ...a dzis z sezamem i makiem

    przepis z pracownia wypiekow   Chleb, ktory pieklam juz kilka razy i za kazdym razem wychodzi mi co raz lepszy. Dzis dla odmiany, zamiast lawendy, dalam ziarna sezamu i maku. Pyszny.   Skaldniki: 300 g maki pszennej razowej uzylam farina integarale 200 g maki pszennej uzylam

Cinnamon rolls

prezencie od Tonego i Helene New Cook Book wydanej przez Better Homes and Gardens. Polecam zarowno ksiazke jak i buleczki Skladniki na 14 buleczek: 4 i 1 2 szklanki maki pszennej 8 g drozdzy instant 1 szklanka mleka 1 3 drobnego cukru 1 2 szklanki masla 1 2 lyzeczki soli 2 jajka Dodatkowo

Piegusek

Składniki 30dag maki pszennej,10dag maki ziemniaczanej,15dag masla,20 dag cukru,,4 jajka,3 lyzki smietany,sok z 1 cytryny,lyseczka proszku do pieczenia,5 lyzek maku,polewa cekoladowa do nbsp dekoracji. Przygotowanie Jajka rozbic,oddzielic zoltka od bialek.Maslo utrzec z zoltkami i cukrem

Placek z czarnymi porzeczkami i orzechami

Składniki 1 laska wanilii 250 ml czarnej porzeczki 100 ml cukru muscovado 1 i pol lyzki utartego swiezego imbiru 1 lyzka miodu 200 ml orzechow laskowych pol lyzeczki mielonej galki muszkatulowej 100 ml 60 g maki orkiszowej albo pszennej 2 lyzeczki proszku do pieczenia 100 ml cukru brazowego

Ciasto pijak Siostry Anastazji

żółtek 35 dag masła 82-83 1 czubata łyżka m±ki pszennej   Na polewę: 15 dag gorzkiej czekolady 150 ml ¶mietany 30   Dodatkowo: herbatniki spirytus   Przygotowanie ciasta: Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Sparzony i odcedzony mak mieszamy z wiórkami kokosowymi i proszkiem do pieczenia

Tort makowy z kremem z białej czkolady

pominęłam 12dag m±ki pszennej 2 łyżki m±ki ziemniaczanej płaska łyżka proszku do pieczenia 200g suchego maku Na krem: 300g czekolady białej 400ml ¶mietanki 36 Na nas±czenie: pół szklanki przegotowanej wody 3 łyżki rumu   Wykonanie: M±kę pszenn±, ziemniaczan±, migdały, mak i proszek do

Strucla z białym makiem

: 4 żółtka 150 g cukru 3 4 szklanki ciepłego mleka 500 g m±ki pszennej 1 łyżka ekstraktu waniliowego 100 g roztopionego masła szczypta soli Składniki na masę makow±: 250 g białego maku 180 g marcepanowej ta z Lidla jest ¶wietna 3 4 szklanki cukru pudru 200 g orzechów włoskich

Kołocz z makiem

szczypta soli   Składniki na posypkę: 250 g masła 250 g cukru 450 g m±ki pszennej 4 łyżeczki cukru waniliowego   Składniki na masę makow±: 500 g maku, dwukrotnie mielonego 200 g cukru 50 g miękkiego masła 2 łyżki miodu 150 g migdałów kilka kropel aromatu migdałowego   M±kę wymieszać z

Wiosenna kuchnia według pięciu przemian 3

, pogorszenia jako¶ci krwi i osłabienia pracy jelit. Je¶li chodzi o m±ki pszenne i żytnie to im większy numer okre¶laj±cy jej typ, tym większa jest warto¶ć odżywcza. M±ka typ 450 to zmielone bielmo ziarna zupełnie oddzielone od otoczki pełnej mikro i makroelementów. M±ka graham typ 1850 i razowa typ 2000 jest

Weekendowa Piekarnia 20: Mixed Flour Miche

na kamieniu. Do smaku za¶ nie mam zastrzeżeń... Zaczyn: 100g maki pszennejT85* 100g maki żytniej razowej 140g wody 3 łyżki aktywnego zakwasu żytniego Składniki zaczynu wymieszać w misce, zakryć szczelnie folia i zostawić na 12 godzin w temperaturze 21C. Ciasto wła¶ciwe: 500g maki pszennej T85* 100g

Mohnblumen - szwajcarskie buleczki maslane z makiem

miekkie. Warto wyprobowac ten przepis. Dla zachecenia powiem Wam, ze nie ma potrzeby oczekiwania az tak dlugo na wyrosniecie ciasta Przepis znaleziony na  szwajcarskiej stronie www.swissmilk.ch... Skladniki na dwa kwiaty 12 buleczek : 500 g maki pszennej 50 g maku suchego 2 lyzeczki soli 10 g

Bajgle z platkow owsianych ? latwe -skopolendry

Składniki Na 10 sztuk: nbsp 250g platkow owsianych 150 g maki pszennej 50 g maki ziemniaczanej 2 lyzki maki zytniej niekoniecznie 2 lyzki oleju 1 lyzka cukru brazowego lub miodu frac34 lyzki soli 300 ml letniej wody 1 jajko 40 g drozdzy nbsp 1 jajko do posmarowania nbsp Do

¦wi±teczny makowiec biszkoptowy

łyżeczka proszku do pieczenia 1 łyżeczka ekstraktu migdałowego biszkopt: 4 jajka, oddzielnie białka i żółtka 80 g cukru 100 g m±ki pszennej 1 łyżka ciepłej wody 1 łyżka oleju ro¶linnego dodatkowo: 4-6 łyżek puree jabłkowo-morelowego, lub innego 2 łyżki suchego maku Wykonanie: Formę

Chleb pszenny na dozdzach

Składniki 700 g maki pszennej najlepiej chlebowej 7 g suszonych drozdzy jedna torebeczka 25 g miekkiego masla 1 lyzeczka cukru 2 5 lyzeczki soli 300 ml cieplej wody 150 ml cieplego mleka Sposób przyrz±dzenia Wymieszac make z sola, drrozdzami i cukrem. Przesypac

Baletki, czyli wspomnienie dzieciństwa

nie pożałujecie: . BALETKI Składniki na 2 blachy piekarnikowe pojedynczych ciasteczek: 3 jajka białka i żółtka osobno 80 g drobnego cukru lub cukru pudru 75 g m±ki pszennej, przesianej koniecznie! mak, do posypania dżem u mnie powidła ¶liwkowe , do przełożenia Białka oddzielić od

Makowiec drożdżowy zawijany

Drożdżowy zawijaniec z makiem     ¦ więta Bożego Narodzenia kojarz± mi się główie z tym ciastem! Mówię na niego strucla makowa, chociaż większo¶ć z nas zna go jako tradycyjny drożdżowy zwijaniec z makiem. Nasz wyszedł najlepszy jaki w życiu jadłam. Często na ¶więta brakowało nam czasu z mam±

Makowiec japoński

nie może się nie udać, więc polecam ten przepis do wypróbowania.   Składniki: 250g masła 5 łyżek m±ki pszennej 5łyżek kaszy manny 1 szklanka cukru 1,5 szklanki maku 1 szklanka mleka do namoczenia maku 4 ¶rednie jabłka 5 jajek 1 łyżeczka proszku do pieczenia 1 szklanka cukru ok. 20dag

Makowiec

Kulinarny aforyzm : Na ziarnku maku stoi mały dom,                              Pieski szczekaj± na księżyc makowy.                              I nigdy jeszcze tym makowym psom,                              Że jest ¶wiat większy, nie przyszło do głowy.                              Czesław

Muffinki cytrynowe z makiem

maku, które dodawały uroku i przyjemnie chrupały miedzy zębami - Cytuję za Moimi Wypiekami Muffinki cytrynowe z makiem składniki na 12 muffinek: 170 ml oleju słonecznikowego 225 g m±ki pszennej 1 łyżeczka proszku do pieczenia 189 łyżeczki soli 190 g cukru pudru dałam 150g 1 duże

Niezwykle prosta strucla makowa

ciasto:   50 g masła 2 1 2 szklanki m±ki pszennej 1 jajko 1 2 szklanki mleka 8 g suchych drożdży 3 4 szklanki cukru szczypta soli   masa: 200 g niebieskiego maku mleko 3 łyżki miodu 3 łyżki cukru trzcinowego może być mniej, do smaku 2 łyżki białego rumu 1 3

Rogale marcińskie

,5 szklanki maki pszennej 1 jajo łyżka suchych drożdży szklanka mleka 3 łyżki cukru 1 cukier waniliowy szczypta soli 25 gram masła bezpo¶rednio do ciasta + 200gram, które będziemy rozwałkowywać w cie¶cie   masa makowa: 2 szklanki białego maku 100gram masła 150 ml ¶mietanki kremówki pół szklanki

Rolada korzenna z nadzieniem twarogowym

twarogowym z makiem. Ten korzenny zapach rozchodz±cy się po całym domu podczas pieczenia to już ¶więta...   Składniki na biszkopt: 6 jajek 4 łyżki m±ki pszennej + 2 łyżki kakao - cało¶ć 100g 6 łyżek cukru 1 łyżka przypraw korzennych 10 g margaryny Palma 1 1 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Tort makowy z białego maku

miło¶nikom maku : Tort makowy z białego maku Składniki Na ciasto: 25 dag białego maku 1 2 szklanki m±ki pszennej 9 ¶rednich jajek 1 szklanka drobnego cukru 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia 1 aromat migdałowy 1 czubata łyżka miodu   Na krem: 800 ml ¶mietany 30 100 ml likieru

piknikowo-Edysiowe sconsy z maka razowa

lososiem i sosem chrzanowym! mmmm... swietny przepis! quot Edytka znalazla przepis w ksiazce quot Ciasta, ciasteczka i babeczki quot H. Walden. ja go lekko zmodyfikowalam. razowe sconsy z feta i szczypiorkiem 8 sztuk 120g maki pszennej 150g maki razowej 1 lyzeczka proszku do pieczenia 1 lyzeczka

Rogale marcińskie Margarytki

...   Rogale marcińskie Margarytki       ciasto: 250 ml ciepłego mleka 7 g drożdży suszonych 3 łyżki cukru 3 żółtka 3,5 szklanki m±ki pszennej tortowej szczypta soli 50 g rozpuszczonego masła   dodatkowo: 200 g masła min. 82 tłuszczu   masa: 350 g maku białego 100 g masy marcepanowej 3 4

Drożdżówki z makiem

pszennej 90g miękkiego masła 1 jajko   dodatkowo : 1 jajko do smarowania drożdżówek 65279 Wykonanie : masa makowa : Mak gotujemy w mleku, aż ziarenka zmiękn±. W razie potrzeby dodajemy więcej mleka. Odcedzamy i mieszamy z reszt± składników. 65279 ciasto : Drożdże rozrabiamy w

Miejsca:

Maków (147)
Wi¶niowa (58)
Warta (37)
Lisków (29)
Pasto (27)
Tłuszcz (14)
Kraków (14)
Janów (14)
Poznań (13)
Warszawa (12)

Firmy:

RUCH (34)
Kruszwica (4)
Allegro (4)
Plato (3)
Żurawie (2)
Zono (2)
DIALOG (2)
Coca-Cola (2)
Żywiec (1)