Wszystko o:

dni sejn

Dzień Sejn jednak będzie!

Cytując za sejny.home.pl Z przyjemnością informujemy, że dzięki Radiu 5 będzie kontynuowana cykliczna impreza Dni Sejn. XIV Dni Sejn odbędą się 29 lipca 2012 r. na Placu Dominikańskim w Sejnach. Początek imprezy o godzinie 17.00 W programie występy Orkiestry Dętej oraz zespołów Inpuls, Next

X Dni Sejn - 2008

AKTUALIZACJA:  Dni Sejn zakończyły się spotkaniem z Radiem Białystok oraz gwiazdą wieczoru, zespołem quot Łzy quot . Kolejne Dni Sejn za rok. Niestety relacji z tej imprezy nie będzie ze względu na mój brak czasu oraz obowiązki służbowe. Odsyłam jednak na stronę Urzędu Miasta gdzie znajdziecie

Ppor. Aleksander Kowalewski Bęben - część 3

PUBP Augustów. W dniu 2 grudnia patrol quot Sosenki 8221 udał się do Sejn w celu likwidacji sekretarza komitetu miejskiego PPR Feliksa Kalwejta w dniu 5 grudnia 1945 roku był nieobecny w mieście, dzięki czemu uniknął wtedy śmierci i milicjanta Piotra Matwiejczyka. Kalwejta zastrzelono we własnym

PODLASKIE 9 8211 SUWALSZCZYZNA

wszystkich z miasta, by potem wymordować. W jeden dzień odrąbano znaczący fragment społeczności, która tworzyła historię i tożsamość miasteczka. Wkrótce los Żydów podzielili... Niemcy. Oni także tworzyli historię Sejn, zapisując wielkimi literami nazwiska swych obywateli w dziejach miasta. Ci, którzy pomimo

dni sejn

PROGRAM WYCIECZKI Czwartek, 3 marca godz. 17:00 Wyjazd z Warszawy godz. 22:00 Przyjezdżamy do Sejn i logujemy sie w hotelu litewskim, dobrze znanym już tym, którzy bywali z nami w Wilnie w latach poprzednich. Piątek, 4 marca godz. 9:00 Wyjeżdżamy z Sejn godz. 10:30 Przyjezdżamy do

Pierwszy dzień - R65 11-16.07.2010

Niedziela 11.07.2010 Wyruszyliśmy ok. 9 rano z Suwałk -  kierunek Sejny. 30 km i to jeszcze nie był nasz początek przygody. Do Żegar od Sejn jeszcze kilka kilometrów plus. Zapowiadał się śliczny, gorący dzień. Po kilkunastu kilometrach kilkakrotnie robiliśmy postój na picie i rozluźnienie

dni sejn

PROGRAM WYCIECZKI Czwartek, 1 marca godz. 17:00 Wyjazd z Warszawy Miejsce podstawienia autokaru. Pałac Kultury przy Kinotece i Muzeum Techniki KLIKNIJ - MAPKA SIĘ POWIĘKSZA godz. 22:00 Przyjezdżamy do Sejn i logujemy sie w hotelu litewskim, dobrze znanym już tym, którzy bywali z nami w

Ppor. Aleksander Kowalewski Bęben - część 1

Krajowej został odznaczony: - Krzyżem Walecznych po raz pierwszy, w dniu 3.05.1943 r., nr legitymacji 33391 - Srebrnym Krzyżem Zasługi z Mieczami, w dniu 11.11.1943 r. - Orderem Virtuti Militari kl. V , w dniu 15.08.1944 r., nr legitymacji 13269 - Medalem Wojska po raz 1, 2, 3 i 4, w dniu 9 marca 1967 r

dni sejn

dziesięciu godzin jednego dnia i kilka godzin dnia kolejnego. Pod koniec smażenia dodaje się niewielkie ilości goździków, soli, cynamonu i wanilii. Takie powidła są gęste, ciemnobrązowe z odcieniem bordowym, mają lśniącą powierzchnię z widocznymi fragmentami fioletowych skórek owoców. W smaku lekko słodkie

Dzien piąty, Kolejka w Płocicznie, Wigierski Klasztor, Sejny 2007.07.06

Kolejny dzień i znowu deszcz : . Między innym dlatego na początek dnia wybieramy przejażdzkę kolejką wąskotorową w Płocicznie. Kolejka ma prawie 100 lat ,a jej trasa prowadzi brzegiem jeziora Wigry poprzez puszczę Augustowską.   Przejazd kolejeką zapewnia wspaniałe widok na jezioro. Po drodze mamy

U progu Ostrej Bramy

wraz z młodzieżą z Lasku. Następnie pielgrzymi udali się do Augustowa, gdzie czekał ich rejs statkiem do Stadzienicznej. Po nim pojechali oni na spoczynek do Sejn. Kolejny dzień rozpoczął się od Eucharystii w bazylice Narodzenia NMP w Sejnach. Potem była możliwość obejrzenia różnych ciekawych zakątków

Zielna - litewskie dożynki w Puńsku

przede wszystkim litewski język, którym posługują się na co dzień mieszkańcy Puńska i innych okolicznych miejscowości. Tradycyjnie już wynajmujemy pokój w domku w osadzie Szylajnie Silaine nad jeziorem Sejwy, u zaprzyjaźnionych, litewskich gospodarzy. Albin - głowa rodziny Szuszczewiczów - to

Z Daniłowiczami przez stulecia.

genealogicznym. Próbując usystematyzować wiedzę którą zdobyłem, podzieliłem czas od tworzenia się nazwiska, od jego początków do dnia dzisiejszego na 5 części. 1. Pochodzenie nazwiska. Początek to przyjęcie Chrztu Świętego. Chrystianizacja Rusi rozpoczęła się wcześniej niż w Polsce, bo najprawdopodobniej już

ON tu jest i tańczy dla mnie

, że wszyscy dorośli martwią się o DUŻE rzeczy. Typu jak tym dzieciom zapewnić dobre życie i zabezpieczyć przyszłość. A JEDYNE czego pragną dzieci to by być z rodzicami. Patrząc chociażby na Mieszka, który jest zachwycony tym, że ma nas oboje prawie cały dzień trudno się z tym nie zgodzić. Od rana

hmm...

Jakoś tak nie mam oczym...Paradoksalnie. Dzieje się tyle, tak dziwnie, tak szybko i tak pfff.... niespodziewanie, że mogę tylko powiedzieć z uśmiechem i tyci lękiem- o ja pierdolę.... : Chba jednak nie wrócę do Sejn- na razie. Jeszcze muszę spróbować, bo będe sobie pluła w brodę do końca życia, że

Kir Bułyczow

Orientalistyki. W tym samym czasie zaczął pisać dla czasopisma quot Wokół świata quot artykuły popularnonaukowe, w związku z czym wiele podróżował po kraju. Niedługo potem zadebiutował jako pisarz opowiadaniem Dług gościnności 1965 , które było rzekomym przekładem quot z pism birmańskiego prozaika Maun Sejn

powroty- ale do domu:

różnych bioenergo coby się podrasować przed wyjazdem. Jutro powtórka. Powrót do Sejn. Szybkie załatwienie różności, potem Suwałki, potem kilka godzin w posranym toruniewie i nach Saalbach... W międzyczasie muszę poprać, ubezpieczyć się, obkupić-głównie w pety : ogarnąć pierdolnik jaki powstał w moim

Albom dla malowanja czyli Polityka sąsiedztwa The Ukrainian Sketching Block or Neighbourhood Policy

Najbliższy supermarket mamy w Lazdijai Łoździejach - kilometrowo bliżej niż do Sejn, a asortyment nieporównanie ciekawszy - litewskie sery, piwo, ryby, pieczywo, warzywa na przykład imbir, o którym w Sejnach chyba nikt nie słyszał , owoce morza, etc. Tak, Norfa to jest to. The nearest

dni sejn

nami na różne wycieczki i wie skąd startujemy. Jedzie jednak z nami kilka osób zamiejscowych. Dla przyjezdnych i tych, którzy pojadą z nami pierwszy raz zamieszczamy mapkę z miejscem podstawienia autobusu kliknij by powiększyć . Do wieczora musimy dojechać do Ogrodników koło Sejn okolice Suwałk

Baltic - Satelid 2009

konkursowy: 8220 Maska 8221 młodzieżowy Kłajpeda Litwa, 8220 Norwegia dziś 8221 , reż. Galina Siemionowa W przerwie S pektakl Warsztatów Terapii Zajęciowej z Sejn sala widowiskowa 13.15 8211 13.45 8211 Spektakl konkursowy: Teatr 8220 Graf 8221 młodzieżowy Warszawa , 8220 Cierń

Czytelnia - część 18: Podróż bez przepisu na Bliższy Wschód

Berżników i Sejn. Z Lazdijai - zakupiwszy w sklepie butelkę pysznego kwasu - ruszyliśmy do miasteczka Veisiejai. Razem z nami jechało kilka innych samochodów na białostockich rejestracjach. Ale nikt się tu nie zatrzymał. Wszyscy popruli dalej do Druskiennik - mogę się domyślać, że do aquaparku - minąwszy

Re:wizje 6, dzień drugi i ostatni

Steve a Reicha czy Philipa Glassa. http: ankaujma.bandcamp.com     4.   22:00  Faiver amp Mądry SZTUKI I SZTUCZKI UL. SZPITALNA 8A Faiver i Mądry to duet obijający się na co dzień po podłych warszawskich barach. Nie mają szacunku do nikogo - Robert Johnson i Jimi Hendrix przewracają się w

Muzyczne grzybobranie

Kilka następnych dni będzie dosyć wyjątkowych pod względem muzycznym. W piątek 20 lipca w Sejneńskiej Spółdzielni Jazzowej zagra zespół SHOFAR g. 20.00, bilety: 25, 20 zł . 21 lipca natomiast równolegle z imprezą JAZZ NA BUDUKU Leśniczówka Buduk, g. 18.00, wstęp wolny odbędzie się koncert FROM

Ostatnia taka data - 12.12.12

Jutro po raz kolejny odbędzie się światowe wydarzenie filmowania jednego dnia na świecie w ramach akcji ONE DAY ON EARTH www.onedayonearth.org 65279 . Wszyscy są zaproszeni do udziału. Informacje jak wziąć udział w akcji można znaleźć tutaj . Zapraszamy do udziału. Poniżej znajdują się

MOJE CZASY NAMIOTOWE

Kiedyś, kiedy jeszcze byłam w wieku quot namiotowym quot często jeździliśmy do Gib. Giby, to niewielka miejscowość na wschodzie Polski, koło Sejn. Rozbijaliśmy tam namiot w lesie nad jeziorem, pływaliśmy łódką, zbieraliśmy jagody i grzyby, a w chłodniejsze dni zwiedzaliśmy okolicę i przy okazji

KRESOWI STRACEŃCY - część 2

do 77 pp w Lidzie na stanowisko d-cy plutonu w 7 kompanii III baonu. W VIII 1939 skierowany z 77 pp do Ośrodka Zapasowego 19 DP w Lidzie. Brał udział w grupie ppłk. Z. Blumskiego w walkach z sowieckim okupantem w rejonie Grodna i Sejn. 23 IX 1939 wraz z oddziałem przekracza granicę polsko

Koncert z okazji Dnia Matki

Dla niektórych może to być niespodzianką, ale quot Dzień Matki quot na Litwie wypada w innym terminie niż w Polsce. Dom Litewski wzorem tradycji naszego pogranicza quot Dzień Matki quot organizuje według tradycji polskiej i litewskiej, co drugi rok na zmianę.W tym roku wypadła data obchodzona

Najnowszych materialow zastosowanych quot komedia romantyczna acha

Denerwować matka zostawiła je mam czasu powracać. Sezonie lost in the best kept. Byc dla niego usmiechnal. Bardzo lubię ciepło i na czwarte i na naszych pospiesznych. Kraj na terenie Cloaca Maxima ciągnie wózeczek. Tak nawiasem przeszliśmy kawałek mego stanu to ze stron dla każdego dnia